Гурток в позашкільному навчальному закладі є основною формою організації роботи з вихованцями і тому теоретична і практична базова підготовка та чітке планування педагогічного процесу є основним завданням виконання навчальної програми позашкілля.
Навчально-виховний процес у БДЮТ здійснюється диференційовано у відповідності до індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей вихованців з урахуванням їх віку, психофізичного розвитку, стану здоров’я.
Гуртки БДЮТ класифікуються за трьома рівнями:
І (початковий рівень) - діяльність яких спрямована на загальний розвиток вихованців виявлення здібностей, обдаровань, прищеплення інтересу до творчої діяльності;
ІІ (основний рівень) - розвивають стійкі інтереси вихованців, дають їм знання, практичні уміння і навички, задовольняють потреби у професійній орієнтації;
ІІІ (вищий рівень) – гуртки за інтересами для здібних і обдарованих вихованців, учнів.
ХУДОЖНЬО - ЕСТЕТИЧНИЙ НАПРЯМ
ЕКОЛОГО – НАТУРАЛІСТИЧНИЙ НАПРЯМ
НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ НАПРЯМ
ТУРИСТСЬКО- КРАЄЗНАВЧИЙ НАПРЯМ